052-2781036

נזקי אבקת כיבוי אש

לאחר שנים רבות של עבודה בתחום חוות דעת לנזקי טקסטיל, אני יכול להעיד כי במקרים רבים הטיפול בנזקי אבקות כיבוי הוא מאתגר ביותר. טיפול שאינו מקצועי מגדיל ומרחיב את הנזק למוצרי הטקסטיל, עד כדי נזקים מוחלטים למלאי.

מהי אבקת כיבוי אש

אבקות כיבוי אש יבשות הם אמצעי כיבוי פופולרי, בעיקר כי מדובר במערכות כיבוי ניידות, כגון מטפים שונים, המיועדים לכיבוי שריפות בשלבים מוקדמים ולהפחתת התפשטות להבות האש.

אבקת כיבוי אש הינה חומר כימי, לרוב חומצי ביותר, המפריע לתהליכי התפשטות האש ע"י ניטרול הקשר הכימי בין חומרים שונים, וכפועל יוצא – ניטרול אטומי החמצן מלהבות האש.

מצד שני, לאחר ניטרול האש נשארים במקום השריפה כמויות גדולות של אבקת כיבוי. אבקה זו, עקב המבנה הכימי הלא יציב שלה, נצמדת לכל דבר באזור השריפה וגורמת להרס נרחב, ובפרט למוצרי טקסטיל ואביזרים נלווים כגון: זוגות נעליים, חגורות, כובעים, תיקים ואביזרי אופנה שונים.

חובה לפעול במהירות לנטרול נזקי האבקה

בטיפול באבקת כיבוי אש קיימות מספר בעיות / סכנות:

  • סכנה לבריאות האדם – חומציות האבקה יכולה להיות רעילה ומסוכנת לאדם. קיימת סכנה של כוויות, פציעות ואף פגיעה במערכת הנשימתית.
  • פגיעה סביבתית – שימוש נרחב באבקה עשוי לגרום לנזקים סביבתיים רבים, העלולים להשפיע על האקולוגיה המקומית ואף על מערכות המים.
  • פגיעה בתהליך הכיבוי – האבקה מתפרשת על הרצפה, מדפים וכן על בגדים, ויתכן כי עדיין קיימת להבה סמויה מתחת לשכבות האבקה. בנוסף, נתקלתי במקרים שהאבקה גרמה לנזקי החלקה של צוות בית העסק.
  • סוג האבקה אינו מתאים לסוג השריפה – ישנם מקרים, אומנם מעטים, של שימוש באבקה שאינה מתאימה לסוג הלהבות. בעיקר ניתן לציין כי אבקת הכיבוי מתאימה לשלבים הראשונים של התפרצות השריפה.

כיצד לפעול במקרה של נזקי אבקת כיבוי?

מאחר ואבקת הכיבוי, כמו גם תוצרי בעירה שונים, עשויים להכיל חומרים מזיקים, יש להתרחק מאזור השריפה ולקרוא לשירות שיקום מקצועי לשיקום המבנה והתכולה במהירות האפשרית – ככל שהאזור יטופל מהר יותר, כך תקטן התפשטות הנזק.

במידה ואתם מבוטחים, מומלץ ליצור קודם לכן קשר עם חברת הביטוח כדי לברר מה אפשרויות השיקום העומדות לפניכם המכוסות על ידי הפוליסה.

בהגשת התביעה לחברת הביטוח מומלץ להצטייד בחוות דעת מומחה מטעמכם, אשר יעריך בצורה נכונה את היקפי הנזק ועלויות השיקום והפיצוי הנדרשים. שימו לב שחלק מפוליסות הביטוח מכסות את העלות של מומחה, או שמאי רכוש פרטי, מטעמכם, כך שכדאי לברר גם את הנושא הזה מול חברת הביטוח.

תפקידו של מומחה במתן חוות דעת משפטית לבתי משפט הינו תפקיד קריטי. מומחה זה ממלא תפקיד חיוני בסיוע לבית המשפט בהבנת סוגיות טכניות ומדעיות מורכבות, והוא מספק חוות דעת משפטית מושכלת ואמינה, שמסייעת לבית המשפט להגיע להחלטה צודקת והוגנת.

קיבי אהרונוב הינו מהנדס טקסטיל, שמאי רכוש ומומחה מוסכם למתן חוות דעת מטעם בית המשפט לנזקי רכוש מכל סוג, עם התמחות יתרה בנזקי טקסטיל, רהיטים, פרקטים ועץ.

לפרטים נוספים מוזמנים ליצור עמנו קשר לטלפון: 052-2781036, או באמצעות טופס הפניה באתר.

דילוג לתוכן