052-2781036

תיאור מקרה: חוות דעת מקצועית לפגמי ייצור במערכת ריהוט ביתי

למי מאתנו לא יצא להזמין מוצר שנראה מעולה באתר או בחנות, ולהתאכזב קשות ממה שהגיע אלינו בפועל? כאשר מדובר בחולצה, או פריט קטן אחר, לפעמים אפילו לא נטרח להחזיר את המוצר ונספוג את ההפסד, אולם מה קורה כאשר מדובר במערכת ריהוט יוקרתית?

ניקח לדוגמא את משפחת א' אשר רכשה סט שולחן אוכל ביתי, עם כסאות תואמים, שראתה באולם התצוגה של חנות ריהוט מוכרת. למרבה האכזבה המוצר שהגיע אליהם לא היה דומה אפילו למוצר שראו ואהבו באולם התצוגה, אולם בעלי החנות סירבו לקבל את הסט חזרה ולזכות אותם על כספם בטענה כי זה השולחן שהוזמן.

מגעים שערכו בני המשפחה עצמאית מול החנות לא נשאו פרי, וכך מצאה את עצמה משפחת א' עומדת בפני שתי ברירות – ללכת ישר להליך משפטי, או לנסות קודם לשפר עמדות מול בעלי החנות באמצעות חוות דעת הנדסית (שבכל מקרה תהיה נחוצה גם במקרה של תביעה בהמשך).

הסט שמשפחת א' קיבלה. האם אכן מה שהוזמן..?

חוות דעת מקצועית לפגמי ייצור

  1. הובהר כי מדובר בשולחן וכסאות שהיו בתצוגה והוזמן סט שולחן תואם, כאשר כבר במבט הראשון נראה כי אין כל התאמה בין המוזמן לסט שהגיע.
  2. במהלך הבדיקה הוצגו מספר רכיבי שולחן בסיסיים אשר מהווים את כלל השולחן שהוזמן. הוברר מייד בתחילת הבדיקה כי קיים רישול ובניית שולחן שאינה מתאימה כלל לשימוש.

ריכזתי מס' בעיות מדגמיות שמדברות בעד עצמן בכל הנוגע להרכבת השולחן:

  • בסיס השולחן אמור היה להיות עגול ולאפשר הכנסת הכיסאות מתחת לשולחן על מנת שיהיה ניתן לשבת בנוחות – בפועל הגיע בסיס שולחן מרובע עם פינות שאינן מאפשרות ישיבה נוחה ובטיחותית סביב השולחן.

ניתן לראות בברור כי חלקי בסיס השולחן אינם מתאימים אחד לשני ואינם מתחברים באופן אחיד

  • בהמשך לנושא בסיס השולחן, לא רק שאינו מעוגל הוא גם במידות רחבות ביותר, דבר שאינו מאפשר הכנסת הכיסאות לחלק התחתון של השולחן.

  • משטח השולחן – "גולת הכותרת" של השולחן והאלמנט העיצובי המרכזי, נראה כאילו נצבע מספר פעמים ותוקן בכל מיני מקומות:

פגמים בייצור – ניתן לראות את "כתם" הצבע במשטח השולחן

  • עובי המשטח – משטח השולחן נראה כ"פלטה" שנלקחה משארית והוצמדה בכדי "להיות" שולחן. העובי אינו מתאים לשולחן אוכל המיועד לפתיחה ועשוי להערכתי לקבל עיוות עם הזמן.
  • עבודת התאמת הגבהים וייצוב השולחן אינה מתאימה לכל טבלת איכות הניתנת להתאמה. נראה כי לקחו משטחי עץ "סנדביץ" שהיו בשימוש חוזר עפ"י החורים של הברגים וכן הצבעים והגדלים השונים שאינם מתאימים כלל לשולחן. נראה בברור כי היה צורך להתאמת הגבהים וכן התאמת משטחי העץ שאינם שייכים והדבר נעשה באופן רשלני ואף מסוכן לשימוש.

ברגים המחוברים באופן רשלני אשר אינם מוצמדים למשטחים

  • מערכת מוטות הרחבת משטח השולחן – בבדיקה ניכר קושי רב בפתיחת משטח השולחן והרחבתו. כמו כן, לאחר סגירת המערכת נראה כי ההתקנה אינה מקבילה וקיימת צביעה כושלת של מוטות הברזל, מספור ולכלוך. עושה רושם כי המנגנון נלקח משולחן משימוש חוזר.
  • קיימים שאריות וקילופי צבע על חלקי השולחן השונים

  • הערות כלליות לאופן ההתקנה ואיכות השולחן:
  • הצבע אינו אחיד, ניתן לראות את "התזות" הצבע על מוטות הברזל, על פלטות העץ התחתונות ועוד.
  • החיבורים במשטח השולחן בין החלק העליון לחלק התחתון אינם מושלמים ומותאמים, ואף החלו להתפרק.
  • מסילות השולחן, כפי שצויין, אינן מכוונות.
  • בסיסי השולחן, פלטות עץ "סנדביץ" צבועים באופן שאינו ניתן לכל שימוש.

  1. כיסאות שאינם מתאימים כלל לישיבה:
    • חיבורי תפירת הריפוד אינם אחידים.
    • גובה אחיזת משענת הגב נמוכה כך שלא ניתן לשבת בביטחון על הכיסאות.
    • רגלי הכיסא עם חלודה.

סיכום חוות הדעת

לאור ממצאיי בדיקתי, לדעתי המקצועית מדובר בשולחן שאינו ראוי למכירה כחדש. השולחן נראה כאוסף חלקיי עץ שונים אחד מרעותו בהרכבם, בצבעים ובמבנה החלקים.מדובר באוסף חלקיי נגרות, חלקם לא נראים חדשים ואף נראה כאוסף פריטים שלא שייכים אשר חוברו יחדיו.

סיכומו של דבר

מצויידים בחוות הדעת המקצועית שלי, שאינה משתמעת לשתי פנים, חזרה משפחת א' אל החנות, והפעם זו אספה את הסט חזרה ללא כל וויכוח, וזיכתה את משפחת א' החביבה במלוא הסכום.

מנסיון רב שנים אני יכול להעיד כי במרבית המקרים חוות דעת מאיש מקצוע תוכל לשנות מקצה לקצה את ההתנהלות מול בית העסק, ללא בזבוז זמן רב ומשאבים על הליכים משפטיים מיותרים.

לפרטים נוספים אודות חוות דעת מקצועית לפגמי ייצור ברהיטים מוזמנים ליצור עמי קשר לטלפון: 052-2781036, או דרך טופס הפניה באתר, ואשמח לסייע גם לכם.

דילוג לתוכן