052-2781036

חוות דעת ליישום פרקט-spc

אנו נוטים לחשוב שבמידה ורכשנו מוצר פגום נקבל החלפה או זיכוי מלא, אולם לא תמיד זה המצב בשטח. כך למשל במקרה של משפחת א', שרכשה פרקט SPC איכותי לריצוף הבית. כאשר התגלו פגמים ברורים בפרקט פנתה המשפחה לספק המוצר, אולם זה התנער מאחריות בטענה כי מדובר בהתקנה לקויה.
בצר לה פנתה המשפחה אלי לקבלת חוות דעת מומחה לפרקטים, כדי לסתור את טענת הספק.

כתוצאה ישירה של חוות הדעת שהנפקתי, שהוכיחה באופן חד משמעי כי מדובר בפגמים בפרקט עצמו, ספק הפרקט נכנס למו"מ עם הלקוח ולבסוף סוכם על החלפת הפרקט כולו תוך השתתפות מינימלית של הלקוח, לשביעות רצונו המלאה.

אני מצרף תקציר של חוות הדעת, כמובן בשינוי פרטים מזהים. כמו כן כתבתי בסוף המאמר מס' עקרונות להתקנת פרקט מסוג SPC.

קיבי אהרונוב הינו מהנדס טקסטיל, שמאי רכוש ומומחה מוסכם למתן חוות דעת מטעם בית המשפט לנזקי רכוש מכל סוג, עם התמחות יתרה בנזקי טקסטיל, רהיטים, פרקטים ועץ.

לפרטים נוספים מוזמנים ליצור עמנו קשר לטלפון: 052-2781036, או באמצעות טופס הפניה באתר.

הנדון :חוות דעת ליישום פרקט-spc

א.ג.נ

נתבקשתי על ידכם לחוות את דעתי המקצועית בקשר לפרקט מסוג "פרקט SPC" , אותו סיפקה חברת "XXX" והותקן בבניין בבית משפחת א'. בפרקט התגלו פגמים הבאים לידי ביטוי בהתרוממות של הפרקט מהמשטח במספר רב של מקומות.

במסגרת חוות הדעת נתבקשתי לחוות את דעתי, בין היתר, ביחס לשני הנושאים שלהלן:

  1. מהי הסיבה לליקויים הנטענים, מהי חומרתם והאם הסיבה לליקויים אלו נובעת מאספקת פרקט פגום או בעבודת התקנה לקויה.
  2. האם ניתן לתקן את הליקויים בפרקט באמצעות דרכים שונות ולהימנע מפירוק כלל הפרקט והחלפתו.

ממצאים:

בתאריך ה – 25.12.23 ערכתי בדיקה לפרקט בבית משפחת א'. עפ"י הנלמד וכפי שצוין, המוצר הינו חיפוי פרקט SPC בגוון חום. הפרקט מותקן בשיטה צפה, היינו ללא הדבקה למשטח.

ערכתי בדיקה ויזואלית ופיזית בכל שטח הפרקט שהוצג והבחנתי ברצועות פרקט מסוג SPC אשר מותקנות בשיטה צפה וקיימת "התעגלות" כלפי פנים, כך שרואים באופן ברור "'התכווצות" באזורי החיבורים והתרוממות הפרקט לכיוון מרכז משטח הרצועות. לפיכך באזורים רבים הפרקט אינו משטח אחיד, חלק וישר – כמצופה. מדובר בליקויים הקיימים בכל השטח וניתנים להבחנה בקלות.

בהמשך הבדיקה ביקשתי לפתוח את הפנלים הצמודים לקירות לבדיקת המרחקים בין רצועות הפרקט לבין הקירות. בכל מקום שנפתחו הפנלים ראיתי כי קיים מרחק "התפשטות" בין רצועות הפרקט לבין הקירות, כנדרש. בנוסף, בדקתי את המרחקים בין חיבורי הרצועות ולא ראיתי כל בעיה.
במהלך הבדיקה נעשתה בדיקת לחות אשר הראתה כי אין לחות באזורי הפרקט.

לדעתי המקצועית הבעיה הינה בפרקט עצמו ואין כל פגם באופן התקנתו. התקנת הפרקט הינה מקצועית תוך השארת מקום ליד הקירות מתחת לפנלים, להתרחבות הפרקט בעתיד.

במצב דברים זה, המלצתי לפרק את הפרקט ולהתקין פרקט חדש תוך כדי חישוב עלויות פירוק הפרקט וכן פירוקי הרהיטים והתקנתם מחדש.

מצורפות תמונות הממחישות את הנזק:

 

סיכום:

לדעתי המקצועית מדובר בכשל במוצר הפרקט שהוצג בפני וסופק טרם ההתקנה.

פלטות הפרקט אשר הותקנו באופן מקצועי "התרוממו" לכיוון מרכז הפלטה וכתוצאה מכך נפתחו החיבורים בין פלטה לפלטה באופן שלמעשה הפלטות אינן מחוברות.

בנוסף יש לציין כי מדובר בחיפוי פלטות בשני גוונים אשר הותקנו באותו המשטח וסופקו ע"י יצרן אחד.

מאחר והבעייתיות אובחנה בגוון אחד באותו משטח ולא בגוון השני באותו משטח, ניתן להסיק כי הבעיה אינה כרוכה בהתקנת הפלטות אלה במוצר עצמו.

מאחר ולדעתי ההתקנה נמצאה ללא פגם, סביר כי הכשל הינו במוצר עצמו.

לעניין תיקון הפגמים בפרקט להלן מספר אפשרויות:

  1. טיפול מקומי במקומות הפגומים – ע"י הוצאת פלטות הפרקט ו"השתלה" של פלטות אחרות – מדובר במספר מקומות רב לכן אפשרות זו נשללת.
  2. המלצתי – פירוק כלל חיפוי הפרקט , החלפתו, ניקוי משטח הריצוף והתקנה מחודשת של פרקט חדש. לעלויות ההחלפה יש להוסיף את עלויות פירוק הריהוט.

כאמור, כתוצאה מחוות הדעת שהנפקתי, ספק הפרקט הסכים להחליף את הפרקט כולו תוך השתתפות מינימלית של הלקוח, לשביעות רצונו המלאה.

עקרונות להתקנת פרקט מסוג SPC – Stone Plastic Composite

רוב חיפויי הריצוף הם מוצרים טכנולוגיים רב שכבתיים המתוכננים לתת מענה לאתגרים טכנולוגיים ועיצוביים שונים, כאשר עיקר ההתמודדויות באות לתת מענה להתפשטויות, חוזק החומר, חיבור איכותי בין משטחי הפלטות, הפרשי הגבהים, והנחה על סוגי משטחים מגוונים.

פרקט מסוג SPC, שעליו היה המאמר, הוא שילוב של סיבים פלסטיים, אבן גרוסה ועוד פלסטיק בצורותיו השונות.
המוצר מפחית רעשים ביחס למוצר למינציה, וכן עמיד למקומות עם תנועה אינטנסיבית כגון: כיסאות גלגלים, הליכה על עקבים, משאות כבדים ועוד.

לפרקט מסוג SPC קיימת עמידות מסוימת ללחות ומים , אולם לא לאורך זמן, כאשר כל חברה מפרסמת את מספר השעות שהמוצר שלה עמיד למים. יש לקחת בחשבון שאין עמידות מוחלטת למים.

ההתקנה של פרקט SPC מאוד נוחה וכמות הלכלוך והשבבים מועטה. בדרך כלל ההתקנה מהירה וניתן לדרוך על הפרקט מייד עם סיום ההתקנה.

נשאלתי על תקן – אין תקן ישראלי למשטחי SPC , נשענים על חוקי הבריאות האמריקאים והשוק המשותף.

מספר נקודות שחשוב להכיר כאשר שוקלים להתקין פרקט SPC:

● המשטח חייב להיות חלק לחלוטין ואף מפולס.
● המשטח חייב להיות ישר וללא "גבעות" קטנות.
● המוצר אינו עמיד למים באופן מוחלט.
● המוצר מתפשט לאורך ולרוחב לכן יש לקחת בחשבון מרווחי התפשטות.
● בהשוואה למוצרי למינציה מקדם השחיקה יותר נמוך.

קיבי אהרונוב הינו מהנדס טקסטיל, שמאי רכוש ומומחה מוסכם למתן חוות דעת מטעם בית המשפט לנזקי רכוש מכל סוג, עם התמחות יתרה בנזקי טקסטיל, רהיטים, פרקטים ועץ.

לפרטים נוספים מוזמנים ליצור עמנו קשר לטלפון: 052-2781036, או באמצעות טופס הפניה באתר

דילוג לתוכן