052-2781036

מדוע חשוב לבדוק היטב לפני שרוכשים ריהוט חדש

כתבה זו נכתבת לאחר בדיקה של מאות תיקי תביעות של רהיטים שנבדקו על ידי לאחרונה. בדרך כלל מדובר בזימון מהנדס מומחה לחוות דעת מקצועית לטקסטיל ורהיטים לאחר רכישה והרגשת עוול.

הפעם נתמקד ברכישת רהיטים בשוק החופשי, ללא הזכרת חברות ומותגים מובילים. בהמשך אתייחס לרשתות ומותגים מובילים ועל ההבדלים בין רכישת רהיט ממותג ובין רכישת רהיט דומה / תואם שאינו ממותג. ( הרבה הפתעות בדרך ) .

לאחר סקירה ממושכת על מספר תיקי בית משפט הבחנתי כי האחריות במקרים רבים מונחת על שני הצדדים, אומנם לא תמיד במידה שווה, המוכר (החברה המוכרת) וגם על הרוכש.

בתי המשפט בוודאי מתייחסים לדברים אלו. השפיטה בתיקים אלו אינה חד משמעית והרבה מוטל על הצדדים בהטיית מאזני הצדק לצד זה או אחר.

בפוסט קצר זה אתייחס כמהנדס טקסטיל לסוגיות הטכנולוגיות ברכישה.

מי מאיתנו לא רוצה לרכוש ספה או כורסה המתכווננת בקלות כך שהגב והדום הרגליים נפתחים למצב שכיבה בתנועה קלה של הגוף? סיפור מעניין שחוויתי הינו תביעה שהגיש לבית המשפט אזרח מבוגר שהגיע לתקופת הפנסיה ותיכנן לראות הרבה טלוויזיה ולהנות מהכורסה הנשכבת שרכש.

הוא אץ רץ לחנות רהיטים ובמקרה זה ממותגת ביותר, התיישב בנוח רב על כורסא בדק סביב ולאחר מס דקות החליט לרכוש אותה. את אותה הכורסא שראה בתצוגה – אך לא את כורסת התצוגה.

לאחר מס' ימים/ חודשים הגיעה הכורסא ואיתה מפח הנפש הגדול. הלקוח שלנו שרכש כורסה יקרה וממותגת לא הצליח בבית להשכיב את הכורסא בקלות.

ללא הרבה מחשבות , לאחר שבית העסק לא נתן תשובה ראויה החליט הרוכש שלנו ללכת לבית המשפט ולחפש שם את מזורו. כמובן ששופט ככל שיהיה מיומן אינו יכול לשפוט על פי שמיעת הצדדים. כל צד והצדק שלו.

בית המשפט החליט למנות אותי כמומחה בית משפט לעניין התיק, כמובן בהסכמת הצדדים. לאחר הליכים מקובלים, הגעתי לראות את "הכלה" , כמובן את הכורסא המדוברת, הרוכש מתיישב על הכורסא ומראה לי כי אינו יכול "להשכיב" את הכורסה.

מהצד במבט מהיר, מה אני רואה ? … משקולת מחוברת עם חוט לגב הכורסה. זאת למה ?
בכדי להקל על האדון ל"השכיב" את הכורסה.

מייד הבנתי כי הבעיה אינה בכורסה אלה..ברוכש עצמו. ומדוע? לרוכש כרס / בטן גדולה וכן גובה נמוך באזור 1.60 ואף פחות. המשקל של הגוף לאורך גוף קצר אינו היה יכול ליצור מומנט לכיוון גב הכורסא כך שבדחיפה קלה של הגב משענת הכורסא מועברת לאחור וההדום לרגליים נפתח.

לסיכום, הבעיה בכורסה זו אינו באיכות הכורסא או הרכיבים שלה כגון: הקפיצים, בסיס הכורסא, מוטות שיווי המשקל שמקלות על פתיחת הכורסא. פשוט מדובר בכורסא שאינה מותאמת לרוכש.

דוגמא פשוטה לכך שצריך לבדוק היטב ולהתאים את הרהיט לאדם המתאים.

כורסא זו , שמופעלת מכנית ע"י האדם היושב עליה אינה מתאימה לרוכש מלא ונמוך שמרכז הכובד שלא נמוך. כמובן שלבית המשפט קשה להתערב ולהחליט בתיק פשוט אך בעייתי זה.

שימו לב לכל הפרטים ברכישת רהיטים.

דילוג לתוכן