052-2781036

גישור – תאור מקרה

המאמר מבוסס על מקרה אמיתי שהגיע אלינו למשרד. כמגשר מוכר מטעם בתי המשפט מפנים אותי כיועץ מומחה בתיקי גישור באופן תדיר.


מדובר בסכסוך מתחום הנדל"ן בין שני צדדים. המשכיר – שהשכיר את הנכס שבמקור שימש לול תרנגולים ללא כל היתר או רישיון עסק, ללא פוליסת ביטוח וללא כל אמצעי מיגון משרפות, ומהצד השני השוכר – שנכנס לאכלס את הנכס ללא כל בדיקה ובנוסף לא ביטח את המלאי שלו.


למזלם הרע של הצדדים קצר חשמלי שאירע במקום התפתח לשריפה במסגרתה ניזוקו הן המבנה והן המלאי של השוכר בשווי של כ 500,000 שח. הצדדים הבינו כי תביעות הדדיות אצל עורכי דין ופניה לבית המשפט שיפסוק בין הצדדים היא יקרה מאוד ואין כל אפשרות לצפות את הכרעת הדין.


נוצר אירוע מרתק שבו שני הצדדים נכנסו לסכסוך על רקע השריפה ותוצאותיה. המשכיר, חלש כלכלית (וגם נפשית), הבין את גודל הבעיה שהוא נמצא בה ומנגד השוכר הבין שאין לו מה לתבוע את המשכיר ומדובר בתביעות הדדיות שיכולות להמשך שנים.

בהינתן מצב סבוך שכזה, הבינו הצדדים את מצבם המשפטי המורכב והחליטו לפנות אלינו למשרד להליך גישור.
ברוח הגישור התשלום היה נמוך לעין שיעור מכל הליך משפטי פורמלי. ערכתי מספר שיחות מקדימות עם הצדדים וקבענו פגישת גישור פרונטלית.

במהלך הגישור, שנעשה בשיתוף פעולה עם מגשר נוסף על מנת שיחווה גם הוא את דעתו המקצועית, התחלנו להבין את גרסאות הצדדים, את הצרכים שלהם, כל זאת בפתיחות ונוחות מרבית.
חשוב להבין שבהליך הגישור ניתנת לצדדים ההזדמנות לקבוע את הסדר היחסים בניהם באופן חופשי ועצמאי בינם לבין עצמם.

בראשית המפגש, הצדדים היו מכונסים בתוך עצמם תוך חוסר אמון מוחלט אחד בשני. במהלך הגישור התפתחה תקשורת ישירה בין הצדדים וכל צד אמר בנינוחות את דעתו. אנו כמגשרים הקשבנו לצדדים והענקנו להם תחושה שקולם נשמע ושתפיסת המציאות שלהם מתקבלת.

כחלק מהתהליך, הסברנו להם את חשיבות שיתוף הפעולה והגדרנו את המטרות של כל צד בגישור.
כמובן שהבחנו וחשפנו את הפערים לצד הדברים המשותפים שבין הצדדים.

בשלב זה, לאחר שהצדדים הסבירו את מצבם, התחלנו ליצור יחד מגוון פתרונות לצד הסברים על האמצעים המשפטיים העומדים לרשותם.
כמו כן, אפשרנו לכל צד להביע את דעתו על הליך הגישור ואיך ניראה לו שאפשר לסיים את הסכסוך תוך כדי התמקדות בסוגיות המרכזיות והמועדפות על ידי הצדדים.
בעזרת הצדדים העמדנו מספר אפשרויות על שולחן הגישור ופתרונות שיכולים להתאים לצרכים המיוחדים שלהם. במהלך הגישור, כל צד הביע את דעתו בנושא אחריותו לנזקים ולסכסוך.

לבסוף, נכתב הסכם גישור הכולל את רצונות שני הצדדים, תוך כדי רגישות לצרכים ההדדיים ( חסיון התהליך לא מאפשר את פרוט ההסכם).
גישור הוא ברוב המקרים ההליך המומלץ ליישוב סכסוכים, במהירות וללא הוצאות מיותרות.

קיבי אהרונוב, מגשר עסקי ומהנדס, מלווה אותך לאורך כל הדרך.
לפרטים נוספים מוזמנים להתקשר אל: 052-2781036 או למלא את טופס הפניה באתר.

דילוג לתוכן